Hur du lyckas

Hej jag tänkte ge några tips till hur du kan lyckas lättare med träning, dem funkar iallafall för mig.
 
1. Sätt mål! För att lyckas med något så måste du ha ett mål, om ditt mål t.ex är att få bättre kondition. Så börja inte med att sätta som mål att springa en mil för då kommer du ge upp redan första gången, utan sätt upp att du ska börja gå en timme varje dag. Sedan ökar du de till att springa 2 km eller vad som är rimligt för dig, när du känner att du klarar det så höjer du bara målet. 
 
 
2. Ge aldrig upp! Hur jobbigt och tråkigt något än så ge aldrig upp för då kommer du aldrig att nå dit du vill. Tänk istället på när du väl når ditt mål och ha det i huvudet hela tiden. Träning är liksom bara 4 % av dagen så det är bara att göra det. Hur kan du annars veta vad du kan uppnå?
 
3. Hitta motivation! Det är viktigt att man ha motivationen innan man ska träna och medans man träna, jag brukar tänka så här när jag tränar: Varför började jag träna? Jo för att må bra, få en bra kondition, bli stark, nå mina mål och för att jag kan. Säg inte till alla att du kan och är bäst utan visa dem. Hitta något som motiverar just dig!
 
4. Tänk att det är kul! Träning behöver inte vara något tråkigt som bara tanken på att gör att man blir trött. Utan hitta ett tränings sätt som du gillar och tycker är kul. Gillar man inte att springa så finns det ju massa andra sätt att öva upp sin kondition på t.ex badminton, hoppa hopprep och ut och gå. Det är inte viktigt att bränna så många kalorier som möjligt utan att träna för att det är kul och för att må bra! Tänker man för mycket på att träna hela tiden och på att inte stoppa i sig för många kalorier så är det inte hälsosamt längre. Utan ät nyttigt och träna lagom!
 
5. Lyssna på din kropp! Den vet bäst, känner du dig inte pigg en dag så hoppa träningen den dagen men ta inte det för vana. Utan oftas så mår man bättre om man får röra på dig istället, självklart ska man inte träna när man är sjuk. Men har man bara lite ont i huvudet så kan man ju gå en liten runda för att få frisk luft, all aktiv rörelse är bra, man behöver inte gå jätte snabbt för att det ska ge något. 
 
6. Det är inte omöjligt! Det är bara du som kan bestämma hur du vill att din kropp ska se ut. Vill du ha en vältränad kropp så se till att få det! Sluta gnälla och upp och hoppa istället! Jag vet att det är jobbigt att komma igång men när du väl har gjort det så belönar det sig och du kommer bli så mycket gladare, och jag lovar att du kommer tycka att träning är kul tillslut!
 
 
 
 


» Vella

Haha du får till och med mig på noterna ju, bra skrivet! ;)

2013-03-27 // 21:52:48

Bra tips :)

Svar: Tack så mycket! :)Kollade in på din blogg, super fin blogg och verkligen glad att du blivit frisk! Bra kämpat!
soffansplace.blogg.se

2013-03-30 // 20:03:48

Hej! :D
Är det bra med dig idag? :)

2013-03-30 // 22:48:31

Skriv gärna din kommentar här:

Ditt fina namn:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Om du har någon hemsida, skriv den här:

Kommentar:

Trackback