Bakdag

Hej, skit väder hela förmiddagen idag tycker nog många men jag tyckte det är skönt med lite regn efter alla soliga dagar. Så har stått i köket hela förmiddagen och bakat, först bröd, sen kanelbullar till Daniel och sist gjorde jag hemma gjord müsli. Så nu ska jag äta lite mackor och müsli framför en bra film. Kram :)

Gräset ligger blött

Hej, hade en jätte kul igår kväll med spel, skratt och annat. Idag har det regnat nästan hela dagen så ha mest vatt inne och myst, men nu när det slutade regna för en stund sedan så var jag ute och fotade lite. Men nu är det strax dax för mat som morfar och mormor håller på att laga hemma hos oss. Kram :)

Förkyld på sommaren?

Hej, Daniel smittade mig så har varit förkyld från i torsdag men nu börjar jag känna mig bra igen. Så helgen ha spenderats med att inte gjort någonting, bara kollat på film och tagit lugnt. Ikväll ska jag träffa några kompisar och ha spelkväll, kram :)

Home

Hej, vi kom hem från Öland i måndags men har inte hunnit blogga förens nu eftersom jag knappt har varit hemma. Men igår blev Daniel sjuk så idag är vi hemma hos mig och bara tar det lugnt. Tänkte fixa lunch snart och kolla på pretty little liars. Kram :)

Bilder från Öland:

Morgondopp

Godmorgon, här skinner solen och det ser ut att bli en kanon dag. Vaknade vid 7 imorse så jag och Emelie tog ett dopp i vattnet, det var väldigt uppfriskande. Blir nog en hel dag vid stranden idag tror jag. Kram :)

Sommarkväll

Hej, tänkte bara uppdatera läget lite. Igår åkte vil till Öland och ska stanna här till måndag. Så idag har vi badat i pool och tagit det lugnt, nu ska vi äta godis och kolla pretty little liars. Så bra serie! Kram :)

22 månader

Hej, efter vi badat och slappat en stund hos Daniels mormors syster igår så bestämde vi oss för att köra hela vägen hem. Så kom hem vid 11 igår, idag tog vi sovmorgon och nu har vi nyss köttat på gymmet. För övrigt firar jag och Daniel 22 månader idag, grattis till oss :D Kram :)

Godmorgon på er

Hej, nu ska vi äta lite frukost och sedan ska vi säga hejdå till alla och åka till linköping. Där ska vi sova en natt hos Daniels mormors syster, sedan kör vi resten av vägen hem imon. Ha en bra dag,kram :)

Tågtur

Hej, uppe vid halv 6 imorse för att gå till tågstationen och åka upp mot Daniels trakter. Just nu är vi på väg mot Stockholm där vi ska byta tåg en sista gång. Ha en bra dag :)

Firat Emelie

Hejsan svejsan, idag har min lillasyster firats som fyller år på lördag. Eftersom inte jag, Daniel och pappa är hemma då så firades hon idag (jag och Daniel ska upp till Daniel och pappa ska iväg och jobba). Så nu har vi snart två tonåringar i familjen. Här kommer lite bilder från kalaset:

Kvällsmys

Hej, idag ha jag äntligen köpt alla presenter till min lilla syster så hoppas hon blir nöjd. Nu har jag och Daniel vatt på gymmet så lite kvällsmat, ett avsnitt av little pretty liars och sen sova. Kram :)

Sommarvärme

Gomorgon, strålande sol=sola! Vill verkligen bli brun så då får man passa på nu när solen äntligen är framme. Ska också fixa present till min lillasyster idag för hittade ingen sist. Annars blir det stranden hela dagen lång. Kram :)

Min frukost denna soliga morgon :D

Härlig dag i solen

Hej, har varit super väder både igår och idag så jag och Daniel har solat och badat vid en klippa. Direkt efter vi ätit frukost imorse så la vi oss och solade fram till 1, lunchade lite och sedan var vi på gymmet. Nu har jag precis kommit hem från min momors land där vi käkade mat som jag hade beställt av mofar att han skulle laga.

Ikväll sover jag hemma efter några nätter hos älskling, ju längre vi inte är ifrån varandra detso mer saknar jag han nu när vi inte är tillsammans. Även fast det bara är en natt känns det konstigt att sova utan han brevid sig. Men jag överlever nog. Kram :)

Bilder från dagen:

Det är dags för fredagsmys

Hej, idag blev det en tur ut till aspö efter lunch på en indisk restaurang. Nu blir det tacos framför tven hos älskling efter ett pass på gymmet. Kram :)

Inte som det verkar

Hej, igår åt vi middag ute i skärgården väldigt gott. Hade tänkt gymma med Daniel på kvällen men båda var helt slut så vi satt framför tven och myste resten av kvällen. Nu ska jag strax bege mig in till stan för att hitta en present till min lillasyster som fyller år nästa vecka. Kram :)

Bilder från igår.

God frukost

Godmorgon, idag åt jag hur smarrig frukost som helst smakade precis som en chokladkaka. Så tänkte dela med mig av receptet:

Ingredienser:

1 banan
1 stor matsked jordnötsmör
1 matsked kakao

Gör så här:

Mosa bananen, och häll i resten av ingredienserna, blanda ordentligt om man vill använd en mixer. Häll i en form och in i micron i ca 1 min beroende på vilken konsistens man vill ha. Ät som den är eller med tillbehör.

Love the feeling

Godkväll, kom för en stund sedan hem från en sjukt rolig intervall träning med pappa och han morbrödrar(heter det så?). Det var iallafall jätte kul och jag fick bra tips från hans ena morbror som är jätte bra på löpning, så är glad att jag följde med ut i spåret. Nu ska jag äta kvällsmat, kram :)

Live the life you want

Hej, tidig dag på gymmet idag körde dock mest bara kondition. 30 min cross trainer och 30 min cyckling, lite mage, rumpa och vader på det, sedan 2 km hem från bussen få se om jag ska springa med pappa ikväll också.
Är så för baskat kul att träna så kan inte låta bli och jag menar verkligen att jag tycker det annars hade jag ju såklart inte tränat så mycket som jag gör, aja.Nu har jag precis ätit min andra frukost för idag, egen blandad jordgubsfil tillsammans med vindruvor, hallon, kokos och granola. Ha en bra dag, kram :)

Sunshine

Hej, igår var jag hos Vella och vi fotade lite bland annat, och sedan fick hon sina presenter för att hon fyllt år. Så här kommer lite bilder vi tog igår: